BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Duurzamere toekomst BMW Group

DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH, DIGITAAL EN CIRCULAIR.

DE TOEKOMST IS ELEKTRISCH, DIGITAAL EN CIRCULAIR.

Duurzaamheid is voor BMW Group een van de centrale doelstellingen en is stevig in de ondernemingsstrategie verankerd. Daarbij heeft BMW Group een lange traditie als het gaat om de vraag hoe het duurzame bedrijfsvoering verder kan uitbreiden. Het doel is een totaalaanpak op drie fronten voor de gehele waardeketen: ecologisch, sociaal, economisch en met de focus op recycling. Daarbij is de ontwikkeling van elektrische modellen een essentiële factor – maar niet de enige: duurzaamheid reikt voor BMW Group van de toeleveringsketen, ontwikkeling en productie, het einde van de gebruiksfase van alle voertuigen tot en met recycling.

Lees meer

BMW VEHICLE FOOTPRINT.

BMW Duurzaamheid Vehicle Footprint video

Verandering begint met transparantie.

Hoe weet ik wat de ecologische footprint van mijn BMW is? De BMW Vehicle Footprint is het antwoord. Vier belangrijke duurzaamheidscriteria – klimaatimpact, efficiëntie, circulariteit en toeleveringsketen – en een uitgebreide en door de Duitse technische inspectie (TÜV) beoordeelde levenscyclusbalans bieden samen een omvangrijk totaalbeeld.

ONTDEK ONZE HOLISTISCHE DUURZAAMHEIDSBENADERING EN DE i5.

ONZE VERPLICHTINGEN.

  • 01 BMW Group heeft zich gecommitteerd aan het Klimaatakkoord van Parijs en de bijbehorende doelstelling om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 graad.
  • 02 BMW Group heeft alle kortetermijndoelstellingen voor de reductie van CO₂ emissie wetenschappelijk laten valideren (Science Based Target initiative, SBTi) en is de enige autofabrikant (per februari 2023) die een aparte CO₂ doelstelling heeft voor de toeleveringsketen.
  • 03 Bovendien heeft BMW Group zich gecommitteerd aan het doel van klimaatneutraliteit (SBTi 'net-zero').

HELDERE DOELSTELLING.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Doelstellingen 2025 zijaanzicht BMW model, stilstaand

2025.

De Neue Klasse stelt nieuwe normen op het gebied van duurzaamheid.

Start productie BMW iFactory Debrecen, Hongarije:

  • géén gebruik van fossiele brandstoffen voor de fabriek
  • verdere uitbreiding van recycling van materialen en energie
  • volledig elektrische modellen
Lees meer
BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Doelstellingen 2030 man in zilverkleurige hittebestendige kleding

2030.

De besparing van 40% CO2 over de gehele levenscyclus van een auto betekent:

  • 20% in de toeleveringsketen
  • 80% in de productieketen van BMW
  • 50% in de gebruiksfase van de auto
  • In 2030 moet het aandeel verkochte volledig elektrisch aangedreven modellen van BMW en MINI minstens 50% bedragen.
Lees meer
BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Doelstellingen 2050 man en vrouw voor BMW conceptauto

Lange termijn

BMW Group heeft als duidelijk doel om klimaatneutraal te worden volgens de SBTi-criteria. Om dat te bereiken heeft BMW Group concrete doelstellingen en mijlpalen voor het jaar 2030 vastgesteld.

Lees meer

DUURZAAMHEID IS EEN VAST ONDERDEEL VAN DE STRATEGIE VAN BMW GROUP.

ONZE TOTAALAANPAK OP DRIE FRONTEN.

BMW Group heeft zich ten doel gesteld om op alle drie de fronten aan duurzaamheid te werken: ecologisch, sociaal en economisch – en over de gehele waardeketen. Deze drie fronten vormen het kader waarbinnen BMW Group actief is en ze dragen samen bij aan het bereiken van de doelen. Deze totaalaanpak is – samen met de transparantie van onze doelstellingen en resultaten – de elementaire basis voor een vertrouwensvolle samenwerking met onze B2B-klanten.
BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Ecologisch weg in groene natuur

Ecologisch.

BMW Group voelt zich verplicht om de doelstellingen van het Klimaatakkoord van Parijs te behalen en CO2 emissies te reduceren in de hele waardeketen en tegelijkertijd te voldoen aan alle ecologische richtlijnen. Essentiële aspecten daarvan zijn de bescherming van het milieu, efficiënt gebruik van de beschikbare middelen en als kernelement de doorontwikkeling van recycling.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Sociaal BMW werknemers voor gebouw

Sociaal.

Als bedrijf en werkgever onderkent BMW Group zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid ten opzichte van zijn werknemers en de samenleving. Daarom hecht BMW Group veel belang aan de gezondheid, diversiteit en ontwikkelingsmogelijkheden van medewerkers. Tegelijkertijd is BMW Group zich bewust van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid als wereldspeler.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Economisch interieur van BMW productiehal en magazijn

Economisch.

BMW Group is zich bewust van zijn economische belang voor de samenleving en baseert zijn bedrijfsvoering op verantwoorde principes en duurzame waardecreatie. Het naleven van de richtlijnen is onze grootste prioriteit – wij beschouwen ze als de basis voor succes op de lange termijn en ze zijn stevig verankerd in onze bedrijfscultuur. Op die manier willen we niet alleen financiële schade, maar vooral ook het verlies van vertrouwen in ons voorkomen – vanaf het begin. Bij mogelijke risico's kijken wij daarom altijd naar de toekomst en de gevolgen voor ons bedrijf.

BMW GROUP REPORT.

GEÏNTEGREERD VERSLAG VAN DE STAND VAN ZAKEN.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW Group Report blauwe infographic met BMW conceptauto

BMW Group onderkent zijn verantwoordelijkheid om meetbaar en transparant te zijn in zijn duurzaamheidscommunicatie.
 

  • Daarom combineren we sinds 2020 ons jaarverslag met ons duurzaamheidsverslag in een geïntegreerd verslag voor de hele BMW Group.
  • BMW Group ontving voor deze uitgebreide vorm van rapportage in 2022 de Building Public Trust Award voor de beste duurzaamheidsrapportage van de DAX 40 ondernemingen.
  • Dit geïntegreerde verslag geeft een gedetailleerd overzicht van onze duurzaamheidsdoelstellingen en toont ook de verwezenlijking van onze jaarlijkse doelstellingen.

BMW DUURZAAMHEIDSSCORES.

BMW GROUP BIJ O.A. ECOVADIS.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht EcoVadis logo

BMW Group vindt externe beoordelingen zeer belangrijk om partners en klanten objectieve beoordelingen te kunnen bieden. Wij vragen u om voor een externe verklaring altijd contact op te nemen met BMW Group Nederland Corporate Communications om u concrete informatie of antwoorden te geven.

SERVICES.

BMW Group helpt B2B klanten hun duurzaamheidsdoelen te bereiken met behulp van een breed scala aan tools en services, zodat ze hun wagenpark nog efficiënter en duurzamer kunnen inrichten. De tool Fleet Data is daarvan een goed voorbeeld: die biedt talrijke functies en maakt voertuiggegevens inzichtelijk voor eigenaren van een wagenpark van BMW of MINI modellen. Fleet Data wordt aangeboden in vijf modules en omvat meer dan tien relevante gebruikscasussen voor wagenparkbeheer. Van kilometer- en contractbeheer tot voertuigstatus en het verstrekken van GPS-locaties. Bovendien zijn service, onderhoud en verbruik inbegrepen. Vanaf 2023 zijn drie nieuwe duurzaamheidsgerichte functies beschikbaar. Die kunnen direct via de tool of flexibel via een interface (API) worden gedownload.

Lees meer

FLEET DATA – DE NIEUWE DUURZAAMHEIDSFUNCTIES.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Fleet Data BMW rijdend, met bergen op achtergrond
  • Evaluatie en transparantie over de CO2 balans van het wagenpark, evaluatie van de aandelen elektrisch rijden van PHEV's, potentieanalyse en aanbeveling voor elektrificatie wagenpark.

BMW CHARGING SOLUTIONS.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW Charging Solutions BMW bij laadstation met vrouw op voorgrond

Gemakkelijk opladen aan honderdduizenden openbare laadpunten in Europa, met stroom uit 100% groene energie. Bovendien bieden wij persoonlijke oplossingen voor opladen aan huis of bij het werk.

MIJLPALEN OP HET GEBIED VAN DUURZAAMHEID.

DUURZAAMHEID HEEFT BIJ BMW GROUP EEN LANGE TRADITIE.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW 1602

1972.

De BMW 1602 Elektro was het eerste model dat BMW voorzag van een elektrische aandrijflijn. BMW toonde de auto tijdens de Olympische Spelen in München aan het publiek.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Mijlpaal 1973 groene natuur met BMW centrale op achtergrond

1973.

BMW Group is wereldwijd de eerste autofabrikant die zijn eigen milieufunctionarissen heeft benoemd.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Mijlpaal 2000 close-up van hand met jong plantje in de grond

2000.

Duurzaamheid wordt een fundamenteel uitgangspunt van de ondernemingsstrategie van BMW Group.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Lidmaatschap van United Nations Global Compact netwerk logo

Sinds 2001.

BMW Group lid van het UN Global Compact netwerk. BMW Group publiceert zijn eerste duurzaamheidsverslag.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW EfficientDynamics skyline met zon

2007.

De technologische ontwikkelingen van BMW EfficientDynamics voor vermindering van het brandstofverbruik wijzen de weg naar de toekomst.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Mijlpaal 2009 BMW in groene natuur

2009.

Duurzaamheid wordt een fundamentele ondernemingsdoelstelling van BMW Group.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Mijlpaal 2011 zilverkleurige onderdelen in magazijn

2011.

Duurzaamheid is een integraal onderdeel van het inkoopproces en wordt een belangrijk aankoopcriterium.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Duurzaamheidsdoelen 2012 vogelperspectief fabriek

2012.

Vaststelling van tien duurzaamheidsdoelen die uiterlijk in 2022 gerealiseerd moeten worden.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW i3 vooraanzicht stilstaand

2013.

BMW presenteert de BMW i3 als pionier van de elektrische mobiliteit.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Sinds 2014 EcoVadis logo

Sinds 2014.

Score van BMW Group op het platform EcoVadis.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Doelstellingen reductie CO<sub>2</sub> emissie

2020.

Het definiëren van ambitieuze doelstellingen voor reductie van CO2 emissie in de gehele waardeketen.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht Duurzaamheid staat centraal

Sinds 2020.

Duurzaamheid staat centraal in de strategische oriëntatie van BMW Group.

BMW Special Sales Sustainability Hub Overzicht BMW i Vision Circular driekwart vooraanzicht stilstaand

2021.

De BMW i Vision Circular als pionier van de circulaire economie. BMW Group publiceert het eerste geïntegreerde verslag over het jaar 2020.

FAQ.

  • Hoe is duurzaamheid verankerd in BMW Group?
  • Waarin onderscheidt BMW Group zich van zijn concurrenten op het gebied van duurzaamheid?
  • Is BMW Group lid van EcoVadis? Hoe staat het daar in een internationale branchevergelijking?