Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
DE HUIDIGE BMW 6 SERIE.
Hoogwaardige sportcoupés zijn al decennialang een vast onderdeel van het BMW DNA. Innovatie, vooruitgang en baanbrekende technologie zorgen voor een optimale combinatie van sportiviteit, rijdynamiek, reiscomfort en luxe uitrustingen. De BMW 6 Serie is een esthetisch aantrekkelijke auto, waarvan de exclusiviteit is gebaseerd op stijlvolle elegantie en ongeëvenaarde soevereiniteit.
DE BMW 6 SERIE IN EEN OOGOPSLAG.
Sinds de eerste BMW 6 Serie halverwege de jaren ’70 op de markt kwam, staat hij voor design, luxe en technische evolutie. Net als zijn voorgangers, de grote coupés. De nieuwe editie van de luxe coupé, die in de jaren 2000 werd geïntroduceerd, bracht deze traditie naar het nieuwe millennium. Dat geldt niet alleen net zo goed voor diens opvolger, maar ook voor de BMW 6 Serie Gran Turismo.
HIGHLIGHTS BMW 6 SERIE.
- 01 Esthetische, krachtige uitstraling
- 02 Uitstekende rijdynamiek
- 03 Uitzonderlijk comfort
- 04 De nieuwste innovaties
- 05 Een uitstekende connectie met alle services met BMW ConnectedDrive
EEN KORTE HISTORIE VAN DE BMW 6 SERIE.
Ontdek meer over de historie en ontwikkeling van de hoogwaardige BMW Coupé. Hier ontdekt u de mijlpalen van deze esthetische, sportieve BMW die een unieke combinatie biedt van prestaties, comfort en exclusiviteit.
EEN KORTE HISTORIE VAN DE BMW 6 SERIE.
Ontdek meer over de historie en ontwikkeling van de hoogwaardige BMW Coupé. Hier ontdekt u de mijlpalen van deze esthetische, sportieve BMW die een unieke combinatie biedt van prestaties, comfort en exclusiviteit.
DE EERSTE GENERATIE BMW 6 SERIE.
(BMW E24)
Wanneer de BMW 6 Serie in 1976 bij de dealers verschijnt, is hij een van de snelste vierpersoons coupés op de markt. Het model blijft 13 jaar lang in productie en blijft al die tijd vooroplopen op het gebied van technische vooruitgang. Bijvoorbeeld met inlaatspruitstukinjectie, moderne elektronica en met een katalysator gereinigde uitlaatgassen.
Het design van de Coupé is afkomstig van toenmalig hoofdontwerper Paul Bracq. De lage schouderlijn van de BMW 6 Serie maakte grote zijruiten mogelijk. De dynamische flank benadrukt met heldere lijnen en minimalistische oppervlakken de elegantie van het model, terwijl de BMW tegelijkertijd een ongeëvenaard dynamische uitstraling heeft. Dit wordt versterkt door de spitse voorzijde met de karakteristieke, rechtopstaande BMW nierengrille.
Vanaf 1978 wordt het sportieve karakter van de BMW 635CSi nog verder benadrukt – met versterkte stabilisatorstangen en krachtigere schokdempers. In 1982 wordt de BMW 6 Serie technisch gemoderniseerd, waarna in 1984 de BMW M635CSi op de Duitse wegen verschijnt. Dit model is een evolutie van de vierpersoons sportcoupé. Voorzien van de BMW M88 motor (die ook wordt toegepast in de BMW M1), een versterkte sporttransmissie met vijf verzetten, een aangepast onderstel en krachtigere remmen levert hij het typerende rijplezier van een M model.
In 1987 volgt een tweede modelupdate, waarbij de koplampen en motoren opnieuw worden gemoderniseerd volgens de laatste stand der techniek.
Productieperiode: 1976 – 1989
Motoren: 2,8 – 3,5 liter (135 – 210 kW, 184 – 286 pk), 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.755 – 4.815 mm/1.725 – 1.740 mm/1.355 – 1.365 mm
DE TWEEDE GENERATIE BMW 6 SERIE.
(BMW E63, E64)
De volledig nieuwe BMW 6 Serie uit 2003 is sterk beïnvloed door toenmalig hoofdontwerper Chris Bangle. Opnieuw biedt de BMW een combinatie van sportiviteit en comfort, die visueel tot uiting komt in vloeiende lijnen. De langgerekte proporties en het lage, lange en brede silhouet zorgen samen met het ver naar achteren geplaatste passagierscompartiment voor een dynamische en zelfverzekerde uitstraling. Met verfijnde en krachtige motoren en een lichtgewicht ontwerp biedt de BMW een verrassende mate van wendbaarheid. De bijna perfecte gewichtsverdeling van ongeveer 50:50 speelt daarin een beslissende rol.
Begin 2004 combineert de BMW 6 Serie Cabrio het genot van open rijden met atletische prestaties. In hetzelfde jaar verschijnt ook de BMW M6, voorzien van een V10 motor en een vermogen van 373 kW (507 pk). Hij heeft een specifiek vermogen (per liter motorinhoud) dat vergelijkbaar is met raceauto’s.
De facelift van 2007 brengt subtiele wijzigingen in het design, waarmee de sportieve uitstraling van de Coupé verder wordt benadrukt. Ook vanbinnen zijn er nieuwe zaken, zoals aangepaste bedieningselementen. De motoren zijn nog efficiënter. De BMW 650i Coupé en BMW 650i Cabrio zijn nu voorzien van een V8 met een inhoud van 4,8 liter en een vermogen van 270 kW (367 pk).
Productieperiode: 2003 – 2010
Motoren: 3,0 – 5,0 liter (190 – 373 kW, 258 – 507 pk), 6-, 8- & 10-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.820 mm/1.855 mm/1.374 mm
DE DERDE GENERATIE BMW 6 SERIE.
(BMW F06, F12, F13)
De volgende generatie BMW 6 Serie combineert wederom uitzonderlijk reiscomfort en esthetiek met buitengewone prestaties. Het samenspel van heldere lijnen doet denken aan golven die tegen de boeg van een motorboot slaan. Samen met het brede en lage silhouet en de langgerekte vorm van de BMW is het resultaat een combinatie van stijlvolle elegantie en krachtige dynamiek. Het interieur maakt indruk met een luxueuze uitstraling en details als het vrijstaande Control Display.
De BMW 6 Serie Cabrio is voorzien van een stoffen cabriokap, met vinnen die de langgerekte vorm benadrukken. De 6- en 8-cilindermotoren zorgen voor een indrukwekkende acceleratie en kracht voor een ontspannen rijbeleving.
Vanaf 2012 is ook de BMW 6 Serie Gran Coupé leverbaar. Het aanzienlijk grotere model biedt nog meer ruimte en comfort en zorgt op harmonieuze wijze voor een verbinding tussen de zitplaatsen voor- en achterin. De 6 Serie modellen zijn nu ook leverbaar in M versies, hoogwaardige sportauto’s met superieure prestaties dankzij de 4,4 liter V8 motor met M TwinPower Turbo technologie. Als onderdeel van een facelift in 2015 krijgen de modellen een nieuwe BMW nierengrille en gewijzigde bumpers die de breedte nog meer benadrukken. Vanaf 2017 zijn speciale carrosseriekleuren en uitrustingen leverbaar, zoals standaard BMW ConnectedDrive, LED koplampen en een HiFi luidsprekersysteem.
Productieperiode: 2011 – 2018
Motoren: 3,0 – 4,4 liter (235 – 441 kW, 320 – 600 pk), 6- & 8-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 4.894 – 5.007 mm/1.894 mm/1.365 – 1.392 mm
BMW 6 SERIE GRAN TURISMO.
(BMW G32)
Ultiem reiscomfort, superieure rijdynamiek en een luxueuze ruimtelijkheid – de opvolger van de BMW 5 Serie Gran Turismo heeft het allemaal. Het model wordt geïntroduceerd op de 2017 International Motor Show (IAA) in Duitsland en is in november van hetzelfde jaar beschikbaar bij de dealers.
Dankzij de lichtgewicht constructie met aluminium en zeer sterke staalsoorten is de BMW 6 Serie Gran Turismo zeer wendbaar. Dankzij efficiënte motoren, zeer precies afgestelde onderstelcomponenten en het optionele Integral Active Steering biedt de BMW een sportieve, nauwkeurige en comfortabele rijbeleving. Standaard is luchtvering op de achteras en optioneel is een adaptief onderstel leverbaar.
De vloeiende lijnen en de coupéachtige daklijn zorgen voor een sportieve elegantie, die verder wordt benadrukt door de lange motorkap en het naar achteren geplaatste passagierscompartiment. De markante, krachtige voorzijde en de brede achterzijde maken de zelfverzekerde uitstraling van de BMW compleet. Vanbinnen wacht de bestuurder en de passagiers een luxueus, ruimtelijk interieur dat optioneel is uitgerust met een glazen panoramadak en keramische applicaties op de bedieningselementen.
In 2020 zorgt een facelift voor een nieuw ontworpen voor- en achterzijde. Dynamische interieurverlichting behoort voortaan tot de standaarduitrusting en optioneel is 4-zone automatische klimaatcontrole leverbaar. De motoren zijn nog efficiënter en de optionele Driving Assistant Professional waarschuwt voor kruisend verkeer.
Productieperiode: 2017 – heden
Motoren: 2,0 – 3,0 liter (140 – 250 kW, 190 – 340 pk), 4- & 6-cilinder
Lengte/breedte/hoogte: 5.091 mm/1.902 mm/1.538 – 1.540 mm
Brandstofverbruik en CO₂ emissie.
Het gemiddelde brandstofverbruik van de BMW 6 Serie Gran Turismo varieert tussen de 8,8 en 5,4 l/100 km en de gemiddelde CO₂ emissie varieert tussen de 201 en 140 g/km. Data op basis van peildatum 1 oktober 2022.
Meer informatie over de voorgeschreven procedure voor het vaststellen van de brandstof- en stroomverbruikswaarden, alsmede van de CO₂ emissie, vindt u op de pagina met technische gegevens van het desbetreffende model, in de BMW Configurator op deze website of in de brochure. Of raadpleeg uw BMW Dealer, hij is u graag van dienst.